a mások ítélete

2010.01.30. 20:08

"Anyám csak azt mondta, hogy a közösségben mesélte nekik valaki, hogy egy lánnyal és egy fiúval ez történt. Kérdezte is tőlem, hogy nem ti vagytok-e azok. Mondtam, hogy nem tudom, de ezek szerint akkor igen..."

"Ezt az utat választom. Minden következményével együtt."
Tudtam, hogy ki fog tudódni. Sejtettem, hogy beszélni fognak rólam, névvel és név nélkül, főleg ezekben a körökben, ahol emberek azért gyűlnek össze hónapról hónapra, hogy az értékekről és erkölcsről cseréljenek eszmét. És miután éppen kifogytak a témák, ha saját életükből kimerítették az aktuális felszínt - és beljebb merészkedni ugyebár már nemigen akarnak - akkor kerül terítékre mások élete. Másoké, főként olyanoké, akik nincsenek jelen, akiknek jó szaftos története van, amit aztán remekül meg lehet ítélni, és elhelyezni az erkölcs-polcon.
Fáj. Nehéz nekem, hogy emberek úgy beszélgetnek egy eseményről, - ami olyan szent és csendes a lelkemben - hogy közben nem önmagukról beszélnek, nem arról, hogy milyen szintek rezonálnak bennük valakinek a sorsa láttán, hanem csupán hangzatos érték ítéletet alkotnak magáról az emberről. Ráadásul úgy, hogy semmit, de semmit nem tudnak erről az egészről.
Miféle módon lehet bármit gondolni erről úgy, hogy nem voltak ott a párás autóban azon a csütörtöki éjszakán? Sem a szobában a földön ülve, mikor először gyújtottam meg a gyertyát - köszöntve Őt. Sem a sötét teremben, ahol a baloldali falon képernyő függött, melyen zavaros ultrahang kép közepén ott volt Ő. Sem azon a péntek éjszakán, mikor órákon át beszélgettünk, és végre hallottuk egymást Gáborral és sírtunk. Sem a tiszta kórteremben, sem a műtőasztalon. Sem az imáimban. Sem az álmaimban.

De vajon nem én ítélem el most őket? Miféle módon lehet bármit gondolni arról a beszélgetésről úgy, hogy ott sem voltam?

A bejegyzés trackback címe:

https://jupiter.blog.hu/api/trackback/id/tr671715566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása