"gyertya-láng, tiszta fény,

önpusztító lobogás,

nem is akar lenni más,

nem is kíván semmi mást,

nem is lehet, soha más!"

Nem voltam jelen annál az eseménynél, melynek következtében meghalt a gyermekem. Bezártam az összes ajtót és ablakot, besötétítettem, és a fülemet is bedugaszoltam. A tudatom biztonságosabb mezőkön lebegett - aludtam. Nem tanúskodtam, nem vállaltam felelősséget.
Ébredésemkor megszűnt minden fájdalmam, hányingerem sem volt többé. Sütött a nap, és én éreztem, hogy kint vagyok a pokolból. Sirattam Őt - "Volt egy babám!"

Nem tudom, mi történt akkor. Ugyan láttam már ilyet, láttam a bő vérzést, ahogy felszakadnak az erek a kíméletlen fém nyomában. Tartottam a kezemben apró, éretlen magzat elhalt testét. És nem tudtam felfogni, mi ez az egész.

Most csak a méhem őrzi valamely ismeretlen borzalom emlékét. Csöndesen sír azóta, és én vele együtt hallgatok - nem tudok beszélni. Sem erről, sem másról.
A valóságban nem vagyok jelen. Fizikai testem nem érzékelem. Tudatom sötét mélységekbe húzódott vissza - ott dolgozik, ahová már nem láthatok.

Volt egy babám, és én csak hálával tudok gondolni rá. Hálás vagyok neki, hogy tanít engem, és hogy vállalta értem a születés előtti halált. Vállalta, hogy egy embrió embriója legyen.
Gyermek, nem nevelhettelek, mert a saját anyám engem rekesztett meg a fejlődésben - csecsemőnek maradtam, mert megvonta tőlem a táplálást, és véglegesen magához kötött, hogy máshonnan se kaphassak. Testem felnőtt, megerősödött, lelkem sorvadt, retardált maradt.

Vezeklés vár rám. Érted teszem, piciny ébrényem. Érted kezdem a kétes kimenetelű munkát, csak a reményemben bízva, hogy megkésve, de felnevelhetem önnönmagam, és egyszer méltóvá váljak Hozzád.
Csak egy hónapig voltál velem, de a találkozásunk átformálja életem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jupiter.blog.hu/api/trackback/id/tr321625691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása