megadom magam

2010.04.08. 22:46

Virrasztok.
Kirajzolódik előttem a borzalmak kapuja. Érzem a szagát... látom a képét, hallom a hangját.

Este a Duna partján futottam és néztem a vizet. Láttam az óriási víztömeg sodrását - közben pedig tudtam, hogy az én életembe is hatalmas erők készülnek érkezni. Átalakító folyamatok. Nagyon félek. Hallom, ahogy dübörög a távolban és közeledik.
Az agyam persze nem nyugszik: félelmeim mögé mindenképpen állítani akar valamit. Valamit, amitől okkal tarthatok. Hát ezért van, hogy másfél hete rettegek a ráktól, az esti futás (és hirtelen kezdődő furcsa vádli fájdalmam) óta pedig a mélyvénás thrombosis-tól és tüdőembóliától. Egészen hipohonder vagyok.

Úgy virrasztok, hogy még csak el sem álmosodtam. A szívem erősen kalapál és gyorsan lélegzem. Minden izmom feszült.

Engednem kéne a változásnak. Elfogadni, hogy egy korszak véget ért. Minden, ami történt, örökre átformált. Elvesztettem bohó ártatlanságom és lendületem, vidámságom és feltétlen élet-igenlésem. Elvesztettem. Akárhogyan próbálom külsőségekben visszavarázsolni magamra. Vége van, és én sötét utakon járok, ami csöndessé tesz. Hagynom kell, hogy azzá formálódjak, ami most valójában vagyok, és hagynom, hogy ez látszódjék.
Ha beszorítom magam elképzelésem korlátjaiba - abba, amit várok, hogy mi fog történni, vagy minek kellene: a testem issza meg a levét és felemészt az egy helyben toporgás. Talán jobb, ha becsukom a szemem, elengedem a kapaszkodókat, és belezuhanok az Új-ba; akkor is, ha az fájdalmas lesz. Jöjjön! Meghívom magamhoz.
Semmit sem ismerek belőle. Minden, amit tudni vélek róla: itt tart.
Egyenlőre tehát mindent hagyok az életemben úgy, ahogy van. Nem kapkodok, nem erőszakoskodom. Csak amikor pontosan tudom, hol kell belenyúlni - akkor, szinte passzívan engedem, hogy a változás magától következzen be, mintegy életre kelve hozzám lépjen, és táncba vigyen.

Lassan itt a hajnal. Sétálni indulok.     

(tegnap előtt négy óra körül)

A bejegyzés trackback címe:

https://jupiter.blog.hu/api/trackback/id/tr351905950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása