Kurultaj

2016.09.19. 23:09

A minap egy széken ültem egy szobában, csupa  - nálam idősebb - nő társaságában. A legidősebbek a 60-at is elhagyták már. Körben ültünk, és a képzés aznapi ráhangoló elcsendesedésére készültünk. Behúnytuk a szemünket, figyelmünkkel végigpásztáztuk a testünket, majd elindultunk befelé. Befelé, belső világaink felé. Ezen a napon azt az instrukciót kaptuk, hogy "Idézz fel egy kedves ismerőst, aki nem családtag." Az imagináció vezetője még ki sem mondta a mondatot, már Nálad voltam. Az arcodnál. Csak egy arc voltál, amit körbe-körbe lebegtem testetlen testemmel. Aztán ezt hallottam: "Emlékezz vissza az első találkozásotokra." ...felülről láttam a sokadalmat, a fákat és a jurtákat, a port. Hallottam a tömeg morajlását, a zeneszót, a távoli kalapácsütéseket. Láttam magam, ahogy haladok a tömeggel.

"Milyen voltál akkor?"  - Újra éreztem azt a nyitottságomat, emberszeretetemet, kockázat vállalásomat, az összhangot a bennem élő vad őrülettel, amit akkor éltem. Huszonnégy éves voltam. Fantasztikus volt.

"És milyennek láttad őt?" - és eszembe jutott, hogy ott voltam ezernyi ember között, és amikor megláttalak, nem azt mondtam magamban: "Hm, de jóképű fiú!" vagy "De érdekes ember!". Nem. Azt mondtam: "OTT VAN, ÚRISTEN, OTT VAN!"                     ...dehát ki van ott?         Te.

Mindegy is, mi, és hogy történt ezután. Csak egy pillanatra villant be az a mélységes mély kiszolgáltatottság ami következett. Milyen érdekes nyolc év távlatából visszapillantani erre! 

"Búcsúzz most el ettől az emléktől. Ha valamit még meg kell tenned, hogy el tudd engedni, tedd meg." - Nem tudtam elengedni ezt a képet. Magzattá váltam a fák tetején és ordítottam. Nem tudtam, nem tudtam eljönni onnan!

"Érkezz vissza a szobába, lassan nyisd ki a szemed!" - Erőszakot alkalmaztam magamon - kinyitottam a szemem. De közben hangtalanul rángatott a sírás. Arcomat kezeimbe temettem. Istenem, istenem, mennyire fájt!   ...a mellettem ülő csendben a vállamra tette a kezét.

A bejegyzés trackback címe:

https://jupiter.blog.hu/api/trackback/id/tr7911729583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása